פילוח שוק וניהול שרשרת אספקה

ייצור בניצולת מלאה הינו רווחי רק כאשר הסחורות מופצות במהירות מהיצרן לצרכן. על מנת להשיג זאת, יש ליצור מערכת הפצה יעילה, הלוקחת בחשבון אפשרות של התאמה של רכיבים בסיסיים הידועים (מוצר, מחיר, מקום וקידום מכירות) לשווקי מטרה ספציפיים. פילוח השוק משמש לביטוי המהות של אסטרטגיית השיווק לכל ספק (גדול או קטן), והוא הכלי הקונספטואלי שבו נעשה שימוש בכדי למקד ולהשיג את צרכי היצרן, הספק ומשתמש הקצה, הלא הוא הלקוח. קבוצת דיפלומט היא מומחית בניהול עולמי של שרשרת האספקה והלוגיסטיקה של ההפצה.

בידינו, הידע  והניסיון להגדיר ולפלח את סוגי השווקים במונחים של:

  • גיאוגרפיה – הגדרת מיקום שווקי המטרה, כולל תדירות משלוחים ואיכות, ווידוא כי ברשתות הגדולות קיים המלאי הנדרש.
  • דמוגרפיה – הגדרת האוכלוסייה שאותה משרת הקמעונאי ותכנון לוחות הזמנים המתאימים למשלוח.
  • התנהגות – הגדרת האופן שבו ההזמנות מתקבלות, מועברות ומשולמות.

 

אנו, בקבוצה, משלבים את  המענה על צרכי שני הצדדים: הלקוחות וצרכני הקצה. במרבית המקרים הלקוחות אינם יכולים להגיע אל היצרן והיצרן אינו יכול לנהל בצורה יעילה את המטלה של אספקת הסחורות ללקוחות בכל מקום בו הם חיים. ההיגיון העסקי דורש חבירה לחברת ניהול אמינה וחזקה של שרשרת האספקה, שתטפל בלוגיסטיקה של השיווק ובהפצה. חברת הפצה בעלת שרשרת אספקה יעילה יכולה לעשות הרבה מעבר להפצת הסחורה היא יכולה להרחיב את נתח השוק של לקוחותיה, להפחית עלויות ולהגדיל את הנפח על מנת להניב רווחים נוספים.

עבודתה של חברת ההפצה ,בעלת שרשרת אספקה, מורכבת מאד.  לא די בהעמסת המשאית במחסני היצרן, בנסיעה על הכביש המהיר, ובהפצת מגוון סחורות על הדרך. חשובה גם יעילות שיא בעבודה, בווידוי מלאי מספיק של המוצרים בחנויות בכדי לעמוד בדרישות לקוחות, מבלי שהיצרן יצטרך לאגור אצלו כמויות גדולות של סחורה. המשמעות היא שחברת ההפצה צריכה להיות בעלת לוגיסטיקה מעולה מהשורה הראשונה, כדי לתת מענה לחנויות המקבלות את הסחורה, על פי גודלן ומיקומן. תכנון והקמה של רשת הפצה למגוון יצרנים שונים שמשתמשי הקצה שלהם נעים בין חנויות עמוסות בקונים ועד לחנויות קטנות, , דורשים חברה בעלת מומחיות עולמית בכל התעשיות, כמו חברת דיפלומט. נדרשת גם בחירה נכונה בחברה לניהול שיווק ומכירות, לא רק על מנת לשמור על התנועה של המוצרים, אלא גם כדי לוודא שהרווחים ממוקסמים. עם השותף הנכון בניהול שרשרת האספקה וההפצה, הרווחים יכולים להמריא לשחקים.

 

מיומנויות לוגיסטיות הדרושות לניהול שרשרת האספקה וההפצה

אנו, בקבוצת דיפלומט,  דוגלים בגישה  לשיווק ולניהול שרשרת האספקה וההפצה, התומכת באספקה מקצה לקצה ובפתרונות לוגיסטיים המיועדים להתאים לצרכי היצרנים. אנו מודעיםלכך שגישה לשרשרת האספקה צריכה להיות גמישה ומתקדמת משום שצרכיהם של הלקוחות והיצרנים משתנים לעיתים קרובות. הפתרון צריך להיות רב ממדי; לכלול שיקולים כמו סיווג סחורות לפי מיקום, גודל חנות, נפח מכירות וכו׳, וכן הגדרת מטרות לטווח ארוך. אנו משקיעים רבות בחשיבה אסטרטגית, תכנון, ביצועים וניתוח וביישום כלים מתקדמים וממוחשבים בכדי ליצור פילוח שוק, לצד שיטות סטנדרטיות, "ותיקות״. א

העיקרון הבסיסי בלוגיסטיקה של פילוח השוק הוא היכולת לזהות את המאפיינים הייחודיים של כל פלח שוק פוטנציאלי ולאחר מכן להשתמש בכלים מהשורה הראשונה על מנת לסווג את המידע הזה.

אנו, בקבוצת דיפלומט,  מעניקים שירות  מיטבי לכל ישות, לאורכה של שרשרת האספקה. השגת יתרון תחרותי היא תמיד חשובה. יש להעביר את הסחורות המתאימות, בכמות הנכונה, ללקוח הנכון, בזמן הנכון. העברת  נתונים מותאמים אישית, העונים על הדרישות הספציפיות של הלקוח, היא שהופכת אותנו לשותפה בעלת ערך בהצלחתו של הלקוח.

 

שלבים בפילוח שוק

השלב הראשון בפילוח שוק הוא זיהוי המאפיינים הייחודיים של כל פלח שוק. ישנם קריטריונים רבים המאפשרים לנו לזהות ולסווג פלחי שוק. כאמור לעיל, ניתן לחלק את הלקוחות לפי אזורים גיאוגרפיים, קבוצות דמוגרפיות, ואפילו התנהגות צרכנים. אנו מבצעים פילוח מתקדם י, שבו כל פלח שוק הוא הומוגני ביותר,מול פלחי שוק השונים מאוד כשלעצמם..

חשוב ביותר שהלקוחות בכל פלח שוק יהיו בעלי תכונות דומות, שקל לקבץ, לדרג או למדוד. התוצאה הרצויה היא פילוח שוק שבו הלקוחות בתוך אותו פלח שוק יהיו דומים ככל האפשר, ואילו הפלחים במהותם הם שונים זה מזה. לאחר זיהוי הפלחים, כל פלח שוק ידרוש תיאור ברור וקצר המגדיר את הצרכים, האתגרים והבעיות הספציפיות שלו. מאפיינים אחרים הנלקחים בחשבון הם היכולת לארגון בצורה משמעותית את איכות ותדירות המשלוחים, כולל עיבוד ההזמנות, תהליך הביצוע והתשלום. ביכולתנו לעשות זאת ביעילות תודות לכך שאנו מחזיקים במחסנים מרכזיים.

לאחר הגדרת פלח השוק, הוא הופך לקהל מטרה המאפשר לנו לבצע מחקר על דרישותיו; לאחר ניתוח מדויק, ניתן לבחור את הדרך הלוגיסטית הטובה ביותר לשווק לפלח שוק זה. אנו משקיעים רבות בלקוחותינו, באמצעות ביצוע מחקרי שוק מהימנים ומבטיחים את מיומנות ויעילות כל הצוותים המעורבים בתהליך.

בעזרת מחקר מעמיק זה, אנו יכולים לעבוד עם כל פלח שוק ולמקד מחדש את תמהיל השיווק של החברה, לשנות את בחירת המדיה ולהשתמש במשאבים בצורה היעילה ביותר. אנו מספקים שירות טוב יותר לספקינו ומסייעים ללקוחותינו לקבל שירות טוב ורווחי יותר. שיטה זו משפרת את הרווחיות לכל אורכה של שרשרת האספקה. פילוח השוק מאפשר לנו להגדיל ולשפר את נתח השוק של היצרן באמצעות זיהוי מגמות, הסתגלות לפיתוחים חדשים ופתיחת תחומים עסקיים חדשים. אנו משתמשים בפילוח שוק מורכב במיוחד בכדי לשפר את התפעול, להעניק שירותים לוגיסטיים טובים יותר ולהגביר את הפרודוקטיביות ברחבי העולם.