קבוצת דיפלומט ותעשיית המלונאות, המזון וההסעדה HoReCa

תעשיית המלונאות, המזון וההסעדה הידועה ברחבי אירופה כ- HoReCa היא בעלת דרישות ייחודיות. על מנת להיות רווחית, כל ישות המוכרת מזון צריכה לשמור על איכות גבוהה במחירים נוחים, במיוחד משום שתעשיית ה- HoReCa כוללת מוצרים מתכלים. עסקי ה- HoReCa תלויים בספקים, במפיצים ובחברות שילוח על מנת שיוכלו להשתמש בשיטות היעילות ביותר לטיפול, אחסון, שינוע ומשלוח.

חברת ההפצה צריכה להיות מסוגלת לבצע את המשלוח הנכון בזמן הנכון ובמחיר הנכון למאות מסעדות, בתי מלון, חברות הסעדה ולקוחות אחרים. בנוסף, חברת ההפצה צריכה להיות מודעת למאפיינים ולמגמות בשוק המסעדות המורכב, על מנת שלקוחותיה יהיו מעודכנים במה שהסועדים רוצים לאכול.

להפעיל עסק בתחום המזון זה דבר מורכב. עסקים בתעשיית ה- HoReCa עומדים בפני אתגרים רבים. השפים רוצים להשיג את האיכות הטובה ביותר בעזרת הרכיבים הטריים ביותר, ואילו הבעלים צריכים לשמור על איזון בין צרכי השפים שלהם לבין שמירה על רווחיות העסק. אחד האתגרים הנפוצים הוא מתן מענה לדרישות עונתיות, שמשמעה אספקת פריטים בעונה והשגת פריטים מחוץ לעונה. חברות השילוח צריכות להתמודד עם תפריטים משתנים, כלומר, חברת השיווק וההפצה חייבת להתמודד עם מגוון רחב של מוצרים. לעיתים קרובות מוסדות המזון אינם מחזיקים מקום אחסון גדול במטבחים שלהם, וסומכים על חברת השיווק וההפצה שתהיה בעלת מקום אחסון מספיק גדול, מקררים  ואף יכולת לספק פריטים לפי דרישה.

החדשנות והיצירתיות נפוצות מאוד בתעשייה זו, והמשמעות היא שכולם צריכים להיות ערניים ולהישאר מעודכנים באופנות החולפות והמשתנות בתחום ההסעדה, בחומרים חדשים ובשיטות חדשות להכנת מזון. בעלי המסעדות והשפים צריכים להיות מסוגלים לשנות בקלות את התדמית של מוסד מוכר או להמציא את עצמם מחדש בכדי לשמור על הרלוונטיות שלהם בעיני הסועדים. לדוגמה, מסעדות רבות הוסיפו אוכל צמחוני, טבעוני וללא גלוטן לתפריטים שלהם. האופנות החולפות במטבח האיטלקי, המקסיקני והאסיאתי הביאו לפתיחת כמה וכמה מסעדות כאלה ולשילוב של מנות אופייניות למסעדות אלה ולתפריטים של מסעדות אחרות.

להלן כמה   מהפעילויות שערכנו בכדי לקדם את תעשיית ה- HoReCa:

  • הזמנו את השפים הטובים ביותר של המטבח האיטלקי, המקסיקני והאסיאתי מכל רחבי העולם בכדי לסייע ללקוחותינו לעצב ולהכניס לתפריט מנות חדשות.
  • בשנת 2015, שלחנו את צוות המכירות של החטיבה המוסדית לאיטליה לביקור אצל ספקים והשתתפות בסדנאות שהועברו על ידי שפים איטלקיים, כדי להעשיר את הידע של עובדי החטיבה ולהבין טוב יותר את פלח השוק הזה.
  • בשנת 2016, הבאנו את וויליאם זונפה, השף המפורסם ממסעדת Magione Papale בעלת כוכב מישלן לישראל. הוא בישל שש ארוחות איכותיות עם מרכיבים איטלקיים. לטעימת המנות הוזמנו כ- 100 לקוחות שלנו, כדי להעניק להם רעיונות מרגשים ויצירתיים למסעדותיהם.
  •  בנוסף, זיהינו את המגמה החדשה של האוכל המקסיקני. באוקטובר 2015, השקנו קו מוצרים נרחב מספקים מקסיקניים והצענו ללקוחותינו המעוניינים בהצעת  מנות מקסיקניות, את ההזדמנות להתייעץ עם שף מומחה ממקסיקו.

 

שינוי חשוב אחר בתעשייה הוא הזכיינות. המשמעות של הזכיינות היא שכל בעלי הזיכיון צריכים להציע מזון ושירות באיכות מסוימת. חברת ההפצה אחראית לוודא שהמשלוחים עקביים, טריים ומגיעים בזמן. לסוג כזה של עסקים, חובתנו, בקבוצת דיפלומט , להציע פתרונות המתאימים גם לרשת העולמית, כך שכל מטבח יהיה מסוגל להעניק לסועדים שלו את אותו מזון בכל אחד מהסניפים.

קבוצת דיפלומט היא הבחירה האידיאלית לחברות HoReCa משום שאנו מעניקים ערך מוסף ללקוחותינו במונחים של מומחיות קולינרית ומסוגלים להתמודד עם המורכבות הרבה הקיימת בתעשייה זאת. יכולתנו להגיע למאות נקודות מכירה מצביעה על מומחיותנו. מומחיות זו כוללת יכולות יוצאות דופן בתחום הלוגיסטיקה וההפצה, וכן את היכולת להיענות לצרכים הייחודיים של כל לקוח ולקוח  - עד למועד ולשעה המדויקים של כל משלוח. אנומתמחים באיזון בין הצרכים של לקוחות ה- HoReCa לבין האינטרסים של הספקים אותם אנו מייצגים בכל הנוגע לכיסוי ארצי ולקידום ערך המותגים שלהם. אנו מסייעים ללקוחותינו, בהצלחה רבה ,להציג מוצרים חדשניים ולחדור לשווקים חדשים.

אנו מעניקים למוסדות בתעשיית ה- HoReCa מגוון רחב של רכיבים מוכנים לשימוש במטבחים שלהם .אנו מציעים פתרונות למטבחים קטנים המעוניינים בצמצום משך הזמן של ההכנות המוקדמות למנות שלהם. רכיבים מוכנים מפחיתים גם את ההשפעה של האדם המבשל. מצדו השני של המטבע,  אנו עובדים עם שפים מומחים במלונות ועם מסעדנים ומאפשרים להם ליצור מנות מתוחכמות.

צוותי המכירות שלנו עוברים הכשרה במכירות ובמיומנויות קולינריות. כך ניתן להבטיח שלקוחות ה- HoReCa והמותגים שלהם מפיקים תועלת מהניסיון המקצועי שאינו כולל רק מומחיות מסחרית אלא גם מומחיות קולינרית. מגוון המוצרים שלנו מאזן בין מחיר לטעמים קולינריים. מנהלי מכירות רבים המועסקים על ידינו הינם שפים מיומנים בעצמם, המוסמכים להציע שירותי ייעוץ קולינרי ולהכשיר צוות עובדי מטבח בשימושים יצירתיים במוצרים שאנו מייצגים. בנוסף, צוותי המכירות והשיווק שלנו עובדים כדי ליצור "קהילות" של מוסדות ה- HoReCa, החולקים שווקים דומים, שבהן אירועים ותחרויות מאפשרים שיתוף בידע, ברעיונותוב הכשרה על מנת לקדם את עסקיהם ולהישאר מעודכנים. קהילות אלה מתמקדות במטבחים  ,בקווי מוצרים וסוגי מוסדות ספציפיים.