קורות חיים
פרטים אישיים – חלק זה צריך להיות קצר ביותר (עד 3 שורות) ולכלול את שמך המלא, מספר הטלפון וכתובת הדואר האלקטרוני. וודא כי פרטי הקשר שלך נכונים כך שהמעסיק יוכל ליצור איתך קשר.
ניסיון תעסוקתי – פרט את התפקידים המקצועיים שמילאת בסדר כרונולוגי החל מהתפקיד האחרון וכלה בראשון. אתה לא צריך לפרט את כל התפקידים שמילאת מעולם, במיוחד אם העבודות המוקדמות בהן עסקת אינן רלוונטיות לתפקיד אליו אתה מגיש מועמדות כעת. השתמש בשיקול הדעת שלך, אך היזהר שלא להשאיר פערים בהיסטוריה התעסוקתית שלך.
השכלה – פרט את ההשכלה שלך בסדר כרונולוגי החל מהתואר הגבוה ביותר וכלה בנמוך ביותר. פרט את השנים בהן למדת, שמות המוסדות והתארים / התעודות אותם קיבלת.
שפות – בקיאות בשפות זרות מהווה יתרון. עליך להדגיש זאת בקורות החיים שלך.
מיומנויות מחשב – התפקידים כיום מחייבים יכולת עבודה עם מחשב ברמות שונות. ידע ויכולת להתמודד עם מיומנויות מחשב מסוימות הנדרשות לשם ביצוע התפקיד הרלוונטי יקנו לך יתרון, על כן עליך להדגיש אותם.
סיכום – שמור על סיכום קצר ותמציתי. סכם את הניסיון המקצועי הרלוונטי שלך והדגש את הערך המוסף שיש לך להציע לתפקיד אותו אתה רוצה למלא ולארגון אליו אתה רוצה להצטרף.
חשוב לציין כי אין "פורמט נכון" אחד לקורות חיים. קורות החיים שלך יכולים להשתנות כתלות בתפקיד עליו אתה רוצה להתמודד. עם זאת, הרושם שיותיר מסמך קורות החיים שלך תלוי ברלוונטיות של המידע הכלול בו.
מעסיקים ציינו כי מידע שאינו רלוונטי בקורות חיים עשוי לפגוע בסיכויים של המועמדים להיות מוזמנים לראיון. מידע שאינו רלוונטי יכול לכלול תחביבים, או תפקידים בהם עסקת בעבר הרחוק שאינם רלוונטיים לתפקיד זה.
עם זאת, התנדבות ושירות לקהילה הינן פעילויות רלוונטיות וצריכות להיות כלולות בקורות החיים. ישנה מודעות הולכת וגדלה בארגונים כיום לגבי החשיבות של תחומים אלה.
התמקד בקורות החיים שלך במיומנויות ובניסיון הרלוונטי אשר ידגיש את ההתאמה שלך לתפקיד. במידה והדבר רלוונטי, יש לציין את הנכונות שלך לעמוד בדרישות המעסיק, כגון העתקת מקום מגורים. כמו כן יש לשים לציין אם אתה יכול להציג המלצות ממעסיקים קודמים.
העיצוב של קורות החיים שלך הוא חשוב גם כן. כתוב את קורות החיים שלך בסגנון מקצועי ולא כסיפור. דאג שמסמך קורות החיים שלך יכנס בעמוד אחד, ווודא כי אין בו שגיאות כתיב. במידה ואתה חייב לחרוג מעמוד אחד, וודא כי כל הפרטים החשובים מסוכמים בעמוד הראשון.
- השתמש בפונט קריא ועקבי.
- הקפד על פסקאות קצרות והתחל כל פסקה בשורה חדשה.
- המנע מפורמטים מורכבים. פרט כל תפקיד בפסקה נפרדת והדגש את שם החברה, התפקיד ותקופת ההעסקה.
- התלבש בצורה מכובדת ונוחה.